12 Ekim 2014 Pazar

Tontiş'in Bebekliği :)

 Lily'le ilgili yazı yayınladım, Tontiş'le ilgili yayınlamazsam olmaz. Evlat ayrımı yapıyor dedirtmem. :)

Bu arada fotoğraflarını görünce siz de fark etmişsinizdir, Tontiş internette gördüğümüz deney tavşanlarıyla aynı cins ve renkte. Ona evde bebek gibi bakarken internette gördüğüm fotoğraflar karşısında ruh halimin nasıl olduğunu az çok tahmin edebiliyorsunuzdur.



Gelelim asıl konumuza. Özellikle tavşan beslemek isteyenlerin dikkatini çekeceğini düşünüyorum bu yazımın. Tavşan beslemek hakkında bilgiler vereceğim. Eğer siz de düşünüyorsanız dikkatle okuyun. :)

Lily'nin Tontiş'e göre biraz daha sakin ve çekingen bir yapısı var. Sanıyorum ki ginepiglere has bir özellik. Tontiş kendini sevdirmek için koşa koşa yanıma gelirken Lily sadece midesini düşünerek yanıma geliyor. (bkz.Oburiks,salatalık canavarı,tombişko,şişko göbüş) Hatta elimde salatalık kabuğu falan yoksa başını çevirip gerisingeri gidiyor. :)
Tontiş yanıma koşa koşa geldikten sonra başını sevmeye başlarsam hemen kafasını yere koyup yatıyor kendini sevdiriyor. (Kafasını öyle yere yapıştırıp yatmak tavşan dilinde "beni sevmene izin veriyorum" demek. :)) ) Ayrıca çok meraklı her şeyi kokluyor, yeni bir şey görüce ısırıp kalite kontrolden  geçiriyor. Nereye gitsem peşimden zıp zıp zıp geliyor. :)


İkisini de çok ama çok seviyorum. Evcil hayvan seçeneklerinizde ginepigin yanı sıra tavşan da bulunmalı bence. :) Eğer bebekliğinden itibaren tuvalet eğitimi gibi bazı şeylere alışmasını sağlarsanız işiniz çok kolay, hiç bir yeri pisletmeden evin içinde serbestçe dolaşabilir. Tabi elektrik kablolarına vs. dikkat etmek şartıyla! :)


Tuvalet eğitimi konusu eğer ev içinde besleyecekseniz gerçekten önemli. Bebekliğinde tuvalet kabına alışmayan bir tavşan sorun yaratabilir bu konuda size. Zira kumunu değiştirirken aldığım koku sayesinde burnumun direği kırılıyor. :)
Bentonitli kedi kumu kullanıyorum Tontiş'in tuvalet kabında. Kedi besleyenler bilir. Topaklanıyor, temizlerken size kolaylık sağlıyor. Tabi her gün belirli aralıklarla, düzenli bir şekilde temizliğini yaparsanız. Beklediği zamanlar topaklar birbirine yapışıp hamurlaşıyor, o zaman vay halinize. :)


Gelelim tavşanların temizliğine. Çok temiz hayvanlar, tüylerini yalayarak temizliyorlar kendilerini sürekli. Ben Tontiş'i ilk aldığımda tavşanlara banyo yaptırılmaması gerektiğini bilmiyordum. Ginepigler gibi onlar da yıkanabilir zannediyordum ve bir kaç kez yıkadım. Sonradan bunun tehlikeli olduğunu, üşütüp hasta olabileceğini öğrendiğimde yıkamayı bıraktım. Artık banyo yapmıyoruz, sadece ayaklarımızı yıkıyoruz. :)


Her türlü meyve sebzeyi yiyebiliyor, Lily de Tontiş de. Ayrıca kuru mama ve kuru otları da var. Sularını her gün tazelemek gerekiyor.


Onun dışında tavşan beslemek isteyip de bilmek istediğiniz, merak ettiğiniz, kafanıza takılan bir şey olursa aşağı yorum bırakarak sorabilirsiniz. Elimden geldiğince, bilgim yettiğince cevaplamaya çalışırım.


Bugünkü yazım da bu kadardı. Beni takip ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Bir sonraki yazımın hangi konu hakkında olmasını istediğinizi sağ tarafta görmüş olduğunuz ankette işaretleyebilirsiniz. Kalbinizden hayvan sevgisi hiç eksik olmasın. Kendinize iyi bakın. Hoşçakalın! :)





Beni instagram ve twitter hesaplarımdan da takip edebilirsiniz! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)