10 Ekim 2014 Cuma

Hayvan Deneyleri Hakkında -2-

Kullandığımız ürünlerin hayvan deneyi yapıp yapmadığını nereden biliyoruz? Bu bilgilerimiz ne kadar güvenilir kaynaklara dayanıyor?

PETA'nın listesinde yer alan markaları zaten hepimiz biliyoruz. Peki ya yerli firmaları ne yapacağız?
PETA'nın listesinde yer almıyor hiç birisi. Kimisi kendi internet sitesinde hayvan deneyleri yapmadığını yazmış, kimisi onu da yazmamış. Sitelerine yazmayan firmalar arasında mail atarak hayvan deneyi yapmadıklarını öğrendiklerimiz var. Bunlara ne derece güvenebiliriz? Açıkçası bu tamamen size kalmış bir şey. Mesela geçen gün facebook'ta Elif Hanımla tanıştım. Kendisi Flormar, Goldenrose, Dalan gibi markalar PETA'nın listesinde bulunmadığı ve tavşan logosu bulundurmadıkları için bu markalara güvenip kullanmadığını söyledi. Bu markaların test yapmayan markalar olarak bilinme sebebi atılan mailler ve yetkililerden gelen "Evet, test yapmıyoruz." cevabı. Bu insanların aklına şu soruyu getiriyor. İyi, güzel test yapmadığınızı söylüyorsunuz, çok hoş. Peki neden tavşan logonuz yok veya neden PETA'nın listesinde adınız yok? İşte bu gerçekten büyük bir merak konusu.
Golden Rose
Ben ulaşılabilirlik açısından rahat olmaları nedeniyle ve atılan maillere bir derece güvendiğim için bu firmaların ürünlerini kullanıyorum. Şöyle bir düşüncem de var, PETA'nın listesinde bulunan markaların çoğunun Türkiye'de satışı yok veya varsa da fiyatları yüksek olabiliyor, bu nedenle ulaşım zor diyebiliriz bu ürünlere. Bazı uygun fiyatlı ve tavşan logolu ürünler de var tabi, onları da derleyip güzel bir yazı oluşturmak istiyorum sizler için. Öncelikle alışverişe çıkıp onları alıp, bir süre kullanıp memnun kaldığım ve kalmadığım yanlarını da belirterek güzel bir yazı hazırlama planım var. Bunun için takipte kalın :)
Adımı da doğru yazsaydınız iyiydi :)
Benim bir de yerli malı kullanma eğilimim var küçüklüğümden beri. O yüzden yerli markalara güvenmek, onlara şans vermek istiyorum bu konuda. Param neden başka ülkeye gitsin, kendi ülkem kazansın diye bir düşüncem de var hep aklımda. Dediğim gibi bu tamamen size kalmış, ben yine bu firmaları dahil ederek memnun kaldığım veya kalmadığım ürünleri sizlere tanıtmaya devam edeceğim. Ancak bu ayrıntı konusunda sizlere bilgi vermek zorunda olduğumu hissediyorum. Eğer ki maillere güvenme konusunda tereddütleriniz varsa, ben kullanıyorum memnunum diye sizlerin de gidip o ürünleri alıp kullanmanızı istemem. Sizleri yanlış yönlendirmek, güveninizi sarsmak isteyeceğim en son şey. Ki eğer bu kullandığım markaların hayvan deneyi yaptıklarına dair en ufak bir şey duyarsam anında kullanmayı bırakırım ve bunu da blogumda mutlaka belirtirim zaten. Hiç bir hayvana benim lükslerim uğruna "deney" adı altında işkence uygulanmamalı. Sürdüğüm ruj, rimel veya fondöten hayvanlar acı çekerek üretilirse o üründe masum canlıların kanı varsa sadece güzelleşmek uğruna, lükslerim uğruna o ürünü hiç almam, hiç kullanmam daha iyi.
Flormar
Pembe defter'i severek takip ediyorum. Sizlere de önerebilirim. Çok tatlı bir bayan. :)
Pastel
Twitter'da takip ettiğim ve çok faydalı bulduğum bir sayfa. Sizlere de önerebilirim.

Yazımı okuduğunuz için hepinize çok teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın! :)

İnstagram: bakimliginepig
Twitter: bakimliginepig

Size nasıl kıyıp deney yapıyorlar anlamıyorum ♥ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)