8 Ekim 2014 Çarşamba

Ginepig güzeli Lily :)

Merhabalar! :)

Lily'e olan yoğun ilgiden dolayı bugün de biraz Lily'den bahsetmek istedim. Ginepig(diğer isimleri kobay,cavia) aslında Türkiye'de pek bilinen bir tür değil. Ben de öylesine araştırırken bulmuştum internette. Fotoğrafları çok hoşuma gitti. Samsun'da petshopların yarısını dolaştıktan sonra sadece birinde 1 tanecik Lilyciği buldum. :)




Aslına bakarsanız bakımı o kadar da zor değil. Ancak eğer tek bakacaksanız kesinlikle ilgi isteyen bir hayvan. Doğada küçük gruplar halinde yaşadıkları için tek başlarına olmaya pek alışık değillermiş. Ben de o yüzden yanına arkadaş olur düşüncesiyle Tontiş'i almıştım. Gel gelelim pek anlaşamadılar. :) O da ayrı bir yazı konusu olur aslında.



Fare deseniz fare değil, tavşan deseniz tavşan değil, sincap deseniz o hiç değil. Dünyalar tatlısı çok sevimli bir suratı olan şeker mi şeker bir hayvan. :) Sizinle sesli iletişim kurabiliyor. Lily en çok salatalık kabuğu yemeyi seviyor mesela. Ben salatalık soyup getirirken eğer kokusunu alırsa sevinçten ıslık çalmaya başlıyor. :)


Koku duyusu çok gelişmiş ve çok ama çok obur. Evcil hayvan edinmek istiyorsanız ginepig iyi bir tercih olabilir. Kafesinde oluyor zaten bütün gün. Ortalığı pisletme derdi olmuyor. Her gün yürüyüş yapması için odaya salıyorum, işte o zaman biraz tehlikeli durumlar oluşabiliyor. Elektrik kablosu falan kemirebiliyor mesela. Kafesinden çıkaracaksanız gözetim altında dolaştırmalısınız evin içinde yoksa işiniz zor. :)

Onun dışında temiz bir hayvan yalayarak temizliyor tüylerini. Zaten ayda bir veya iki ayda bir banyo günlerimiz oluyor. :) Kafes taban malzemesi olarak talaş kullanıyorum. En fazla 2 günde 1 değiştiriyorum. Eğer çok yoğunsam veya hastaysam, yerimden kalkamıyorsam 1 haftaya kadar değiştirmediğim de olmuştu. Çok rahatsız edici bir durum yaşamadım. Biraz koku yapmıştı sadece. Dediğim gibi onu da 2 günde bir taban malzemesini değiştirerek halledebilirsiniz.

Bir de ginepiglerin uzun tüylüleri var. Onların da tüylerinin düzenli olarak taranması gerekiyormuş. Gerçi bir çok cinsi var kıvırcık tüylüsünden tutun da tüysüzüne kadar. Onların da internetten bulduğum fotoğraflarını aşağıda sıralayacağım.

Yazımı okuduğunuz için hepinize çok teşekkür ediyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize iyi bakın. Sevgiyle kalın! :)



Siz çok çikinsiniiizzzz :)))



Fotoğrafları aldığım kaynaklar:
animal-world.com
http://www.mrwallpaper.com/
http://fc02.deviantart.net/
uludagsozluk.com

2 yorum:

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)