19 Ekim 2014 Pazar

Manikür Zamanı! :)

Merhabalaarr!! :))

Bugün artık manikür yapmam gerektiğini hissettim. Ellerim gözüme birazcık bakımsız geldi. Yapmışken manikürümün her aşamasını fotoğraflayıp sizlerle de paylaşmak istedim. :)

Aslına bakarsanız benim yaptığım tam anlamıyla profesyonel bir manikür değil.
Yine de benim tırnaklarım için yeterli olduğunu düşünüyorum. Tırnaklarımın doğal yapısına çok fazla müdahale etmek istemediğim için dışarıda manikür yaptırıp tırnak etlerimi derinden kestirmek ve etlerimi buna alıştırmak istemiyorum. Eğer sizin tırnaklarınız maniküre alışkınsa, sürekli yaptırıyorsanız veya kendiniz yapıyorsanız tırnak etlerinizi kesmek için ayrıca bir makas daha almanız gerekecektir ya da zaten elinizde vardır.

Şu önemli noktayı da belirtmeden geçmek istemiyorum. Kuaförlerde manikür yaptırıyorsanız, aletlerin sterilizasyonundan emin olun veya kendi manikür setinizi kendiniz götürün. Çünkü bir çok hastalığın size bulaşma riski var. Kendinizi bu küçük ayrıntıya dikkat ederek koruyabilirsiniz böylece.

Gelelim benim manikürümü nasıl yaptığıma. Aslında manikür benim olmazsa olmazım olan bir şey değil. Arada bakarım şeytan tırnağı diye adlandırılan tırnak kenarlarımdaki dikensi deriler kalkmışsa, onları tırnak makası yardımıyla keserim. Tırnaklarım uzamışsa keser, törpülerim. Öyle etlerimi özellikle suda yumuşatayım da keseyim diye çok aramam yani. Ayda yılda bir bakımlı olasım tutar da öyle manikür yaparım. Tıpkı bugün olduğu gibi. :)


Kullanmadığım bir kaba musluktan sıcak su koydum, içine 1 pompa sıvı el sabunumdan sıktım. Karıştırdım. Siz dilerseniz bir kaç damla limon da sıkabilirsiniz, tırnaklarınız için faydalı olur. Ben bugün limon sıkmayı unuttum. :)


Yaklaşık 5 dakika kadar ellerimi bu şekilde sıcak suda beklettim. Daha sonra tırnak diplerimdeki etleri hafif hafif geriye doğru ittirdim. Etlerim kesilmeye alışkın olmadığı için olsa gerek, çok fazla et kalkmadı. Kalkanları da tırnak makasıyla keserek uzaklaştırdım. Yine şeytan tırnakları vardı, onları keserek temizledim.


Daha sonra törpü aşamasına geçtim. İsteğinize bağlı kağıt veya metal törpü kullanabilirsiniz. Törpüde de dikkat etmemiz gereken nokta, ileri-geri olarak değil sürekli tek yönde törpülemek. Bıçak bileme hareketine benzetiyorum ben biraz bunu.

Tırnaklarımı bazen oval, bazen köşeli kullanıyorum. Manikürümden önce gördüğünüz gibi ovaldi, köşeliye döndürmek istedim bugün de.


Aslına bakarsanız uzun tırnak kullanmayı da seviyorum. Ancak yıl içinde tırnaklarımı kısa kullanmaya özen gösteriyorum. Çünkü her ne kadar eldivenle de çalışsam klinikte uzun tırnağın temiz olduğuna inanmıyorum. Siz de temizlik konusunda çok hassas, titiz biriyseniz tırnaklarınızı kısa kullanmanızı öneririm. Gözle göremediğimiz bir çok minik, sevimsiz canlılar mevcut malum, tırnaklarımızın içinde cirit atmalarını istemeyiz. :)

Eyüp Sabri Tuncer'i kullanma sebebim
hayvan deneyleri konusunda firmanın
bu bağlantıda yer alan cevabı.

Son olarak da tırnak diplerimiz dahil ellerimize güzelce krem sürüyoruz. Ellerimiz yumuşacık oluyor. :)

Daha sonra dilediğiniz renk bir oje sürebilirsiniz. Manikürümüz bu kadar. Gayet basit olduğunu düşünüyorum. Umarım ki yazdıklarım işinize yarar.

Yazımı okuduğunuz için hepinize çok teşekkür ediyorum. Lütfen blogumu sağ üst köşede yer alan "Takip Et" kısmından takip etmeyi unutmayın. Kendinize iyi bakın. Bakımlı günler diliyorum! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)