6 Aralık 2015 Pazar

Naturelka Kestane Unlu Krep ♥

    Merhabalar! ☺

    Bu, vejetaryen mutfak kategorisinde yazdığım ilk yazı. Vejetaryen olma kararımdan sonra yemekler, yemek tarifleri vs. daha çok ilgimi çekmeye başladı. Ben de benim gibi lakto-ovo vejetaryen olanlar ve geri kalan herkes için, kendi yaptığım ve beğendiğim tarifleri paylaşmak istedim. Umarım hoşunuza gider. ☺


    Naturelka, bize Balıkesir Blogger Buluşması etkinliğimizde sponsor olmuştu. O vesileyle tanıdım ürünlerini. İyi ki de tanımışım dedim. Tamamen doğal, hiçbir katkı maddesi içermeyen, fırınlarda kurutulmuş meyve/sebze tozları var. Aydın'lı bir ailenin doğal sebze tozlarıyla macerası sonucu ortaya çıkan, pratik ve sağlıklı ürünler olduğunu söyleyebiliriz özetle. ☺

    Bebek mamasından tutun da krepe kadar bir çok şeyde kullanabiliyorsunuz bu sağlıklı toz ürünleri. Ben de krep yapmak için kullandım bize hediye olarak gelen kestane ununu. Kestane unu pakedinin arkasında yazan tarife göre yaptım kreplerimi. Oldukça güzeldi tatları, kokuları... Bayıldım! ♥

Malzemeler:
  • 1 su bardağı kestane unu
  • 1 su bardağı süt
  • 2 adet yumurta
  • 50 g tereyağı
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
    Olarak geçse de ben tereyağı yerine 1 yemek kaşığı daha zeytinyağı ekledim ve tereyağı kullanmadım.


    Kestane ununu bir kaba döküp süt, yumurta ve zeytinyağı ilave ettim. Homojen kıvama gelene kadar çırptım. Daha sonra tavayı yine zeytinyağı ile yağladım. 1 kepçe krep hamurundan tavaya döktüm. İki yüzünü de pişirdim.

    Oldukça hızlı bir şekilde hazırlayabileceğiniz, pratik ve lezzetli bir yiyecek. Özellikle kahvaltılarda harika oluyor. Tatlı olarak yemek isterseniz içine şeker ekleyip mevsim meyveleriyle, reçel ile, üzerine şeker de serperek yiyebilirsiniz. ☺

    Bana vakit ayırıp yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Afiyet olsun! ☺


4 yorum:

  1. bende pogaça yapmıştım bu undan bayıldım tadına çayı yanına çok yakışmıştı :)seninki de lezzetli olmuştur eminim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanım alanı çok geniş, pasta yapmayı düşünüyorum birdahaki sefere :)

      Sil
  2. be de krep yapayım bununla iyi fikir..

    YanıtlaSil

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)