30 Haziran 2016 Perşembe

Yeni Bir Blog Nasıl Açılır?

    Merhabalar!

    Şuan blog yazdığıma, çizdiğime, bir şeyler paylaştığıma bakmayın. Ben de zamanında sadece bir okuyucuydum. Blog nasıl açılır, nasıl yayın girilir hiç bir fikrim yoktu açıkçası. "Ne kadar güzel bir şeyler yazmak, paylaşmak. Ben de mi bir blog açsam yahu?" dedim bir gün ki bir amacım da vardı, kozmetik alanında hayvan deneyleri konusunda insanlara ulaşmak, bir şeyler anlatmaktı amacım. Nasıl yapacaktım bunu? En mantıklı yol blog açmaktı. Eminim sizin de aranızda aynı cümleyi kuran, "Ben de mi bir blog açsam yahu?" diyen vardır. E neden duruyorsun? Açsana. ☺ Yazmak, insanlarla bir şeyler paylaşmak seni mutlu edecekse hiç durma! ♥


    Bu konuda profesyonel değilim, aslına bakarsan pek anladığım da söylenemez. 2 yıldır yavaş yavaş bir şeyler öğrendim sayılır. Eh işte... ☺ Yeni bir blog nasıl açılır onu biliyorum ama! Bilgi de mutluluk gibi paylaştıkça çoğalır. Biliyorsam neden paylaşmayayım? ☺ Dilim döndüğünce tarif ediyorum şimdi, hadi bakalım!

    Öncelikle gmail hesabımız yoksa bir gmail hesabı açarak işe başlayabiliriz. Sonrasında Blogger'a girip kaydolup oturum açıyoruz ve aşağıdaki gibi bir sayfa karşılıyor bizi. (Bakmayın sağda bloglar çıktığına benim hesabımda kendi bloğum ve ablamın bloğu var şuan onlar çıkıyor. Sizde sağ taraf boş çıkacaktır.)


    Yeni Blog yazan butona tıklıyoruz ve bizi aşağıdaki gibi bir pencere karşılıyor.

yeni blog

    Açılan pencereye Blog Başlığınızı ve Adresinizi yazıp şablonunuzu seçerek bloğunuzu açabilirsiniz. İşte bu kadar basit blog açmak! ☺ Bu arada ben de bu aşamaları anlatırken ikinci bir blog açmış bulundum. Gezgin Ginepig. ☺ Olur da bol bol seyahat eder güzel yerler görürsem orada yazarım, bulunsun bir kenarda dedim. ☺ Neyse ne! Blog Oluştur'a tıkladıktan sonra aşağıdaki gibi bir sayfa açılacak.


Önizleme: Sitenizin günlük ziyaretçi sayısını, bunun günlere göre yükselip düşüşünü, denetleme bekleyen yorum varsa onları gösteriyor.

Kayıtlar: Bloğunuzda yayınladığınız, yayınlanmak üzere planladığınız veya taslak halinde kayıtlı olan yazılarınız burada. Yeni yazı girmek isterseniz en üstte yer alan Yeni Yayın'a tıkladığınızda aşağıdaki gibi bir sayfa açılacak. Burada yazınızı oluşturabilirsiniz. Yayınla'ya bastığınızda yayınlanacaktır. Şimdi yayınlamayayım, düzenlemeye devam edip daha sonra yayınlarım derseniz Kaydet' tıklayıp taslak olarak kaydedebilirsiniz yazınızı.



Sayfalar: Ana Sayfa- Hakkında - İletişim gibi bölümlere denk gelmişsinizdir. Onları buradan ekleyebiliyoruz. Ancak yayınlanma işlemi, hangi sırada gözükeceği gibi şeyler Yerleşim bölümünden hallediliyor. Başka bir yazıda daha detaylı bahsederim. ☺

Yerleşim: Ne nerede dursun ona karar verdiğiniz bölüm. Yeni yeni bir çok şey ekleyebilirsiniz buradan. Başka bir yazıyla daha ayrıntılı anlatırım. ☺

Şablon: Bu kısımdan bloğumuzun nasıl görüneceğini ayarlıyoruz, yani bloğumuzu tasarlıyoruz. Şablona tıkladığımızda karşımıza aşağıdaki gibi bir sayfa çıkıyor.


    Bu sayfada Özelleştir'i seçip devam ediyoruz. (HTML'yi düzenle kısmında kodlar var. Ben pek anlamıyorum, o yüzden ayarları bozmamak adına kurcalamıyorum. ☺) Karşımıza aşağıdaki gibi bir sayfa çıkıyor seçtiğimiz şablona göre.


    Buradan tüm özelliklerini ayarlayabilirsiniz bloğunuzun. Arka planı, yazı tipi vs. aklınıza ne gelirse. Aşağıda da ön izlemesini görebiliyorsunuz kaydetmeden önce yeni halinin.

    Umarım bu yazım faydalı olur yeni blog açmak isteyenlere. ☺ Yine ara ara Blogger'da şu nasıl yapılır, bu nasıl yapılır yazmaya devam edeceğim. Yukarıdaki "Blog Destek" bölümünden bu yazılarıma ulaşabilirsiniz. Sormak istediğiniz bir şey varsa yorum bırakabilirsiniz. Dediğim gibi benim de bilgim sınırlı, yine de anladığım bir konuysa seve seve cevaplarım. ♥

    Kendinize çok iyi bakın, sevgiyle kalın!

♥ ♥ ♥


15 yorum:

  1. Merhaba simge abla blog a yaziyi telefondan yazabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  2. Bu arada heyecandan söylemeyi unuttum teşekkür ederim çok faydalı bir yazı olmuş bende blog açma yönündeydim youtubedan videolara baktım ama bişi anlamadım .En kısa zamanda bir blog acicagim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog çok daha keyifli oluyor bence :) rica ederim ^^

      Sil
  3. ben blog acarken bu yazılar nerelerdeydi, ne zorluklar çektim. sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah neredeydi gerçekten ne uğraştık düşe kalka öğrendik :)

      Sil
  4. çok faydalı bir yazı olmuş insan ilk başta baya baya zorlanıyor..

    YanıtlaSil
  5. daha yeni bir blog açtım ama ilk başta önizleme kısmına bakıp seviniyordum sonra kendi görüntüledikleriminde sayıldığını ve hiç kimsenin bakmadığını anladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alexa.com sitesinden de bakabilirsiniz bloğunuzun dünya ve Türkiye sıralamasına en güvenilir kaynak o diye biliyorum :)

      Sil
  6. Bilmeyince çok zor oluyor gerçekten. Faydali bir paylasim olmus canim.

    YanıtlaSil
  7. vintagenmakeup.blogspot.com

    Ruhumun antika parcaları her zaman pembeler ve nane yesillerinden olustu. Güzellik ve bakım merakım ise burayı antika bir makyaj bloguna dönüstürmeme sebep oldu.
    Cildimiz güzellik ve bakım ürünleri ile, ruhumuz "vintage" tabir ettigimiz paylasımlarla güzellessin.
    Takipte kalın,
    Sevgiler
    EK

    YanıtlaSil
  8. merhaba simge abla . Uzun zamandır blog açmak istediğimden ve asıl yapıcağımı bilmediğimden yazını yıldızlayıp bir kenara koymuştum , ve sonun da bugün blogumu açtım. Bu güzel yazın için teşekkür ederim :) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Çok yararlı bir paylaşım olmuş ellerine sağlık :):)

    YanıtlaSil

♥ Bak en çok bunlar okundu ;)